Vitamín B12 - 60 kapslí

Neohodnoceno
Značka: Forky’s
219 Kč
Skladem (4 ks)
Můžeme doručit do:
26.10.2020

Vitamín B12 (kyanokobalamin) pomáhá předcházet únavě, nervům a stresu.

Detailní informace

Detailní popis produktu

  • v jedné kapsli je dostatečná denní dávka (500 μg)
  • obsahuje 60 rostlinných kapslí
  • pomáhá předcházet únavě, nervům a stresu
  • zvyšuje fyzickou i psychickou výkonnost a bdělost
  • prospívá celkovému zdraví
  • skvělá vstřebatelnost

Složení: Vitamín B12 (kyanokobalamin), rýžová mouka, rostlinná tobolka: hydroxypropylmethylcelulosa, protispékavá látka: oxid křemičitý.

O vitamínu B12 (kobalamin)

K čemu nám v těle slouží: Vitamín B12 je jeden z mála vitamínů rozpustných ve vodě, který se v těle hromadí. Našli byste ho v játrech, kde je uchováván i po dobu několika let. Jeho úlohou je především zajištění správné funkce nervové soustavy, tvorba červených krvinek a syntéza DNA. 

Denní doporučený příjem: 2,5 μg/den 

Kde se vitamín nachází: Vitamín B12 se nenachází ani v rostlinných, ani živočišných zdrojích potravy. Je totiž syntetizován bakteriemi, které přirozeně kontaminují potravu zvířat, včetně těch hospodářských. Z nich se poté vitamín B12 dostává i do lidského organismu a můžeme ho tedy najít ve vejcích, mléčných výrobcích, mase a vnitřnostech. 

Nedostatek vitamínu: Projevuje se narušením sliznice (především v ústní dutině), anémií (nedostatek červených krvinek) a především mnoha neurologickými chorobami. V důsledku nedostatku vitaminu B12 může dojít k poškození nervů, což se projevuje brněním a necitlivostí v oblasti rukou a nohou. Při dlouhodobém deficitu mohou nastat i duševní změny zahrnující stavy zmatenosti, podrážděnosti, ale také těžkou demenci. 

Nadbytek vitamínu: Předávkování vitamínem B12 nehrozí. 

Co je ještě dobré vědět: O rostlinných zdrojích vitamínu B12 se stále vedou vášnivé debaty, ale jeho výskyt, popřípadě jeho využitelnost a vstřebatelnost z těchto zdrojů (často se zmiňuje tempeh, miso nebo mořské řasy) dosud nebyla vědecky potvrzena. Určité množství vitamínu syntetizují i střevní bakterie, ale k jeho resorpci již nedochází. Z tohoto důvodu jsou především vegani odkázání z části na obohacené potraviny (například některá rostlinná mléka, jogurty nebo cereálie), ale především na suplementaci.