Vitamín K2

Zajímavostí vitaminu K je, že dospělý člověk si jeho příjem nemusí příliš hlídat, jelikož dostatek vitamínu vytváří bakterie osídlující tlusté střevo. Nezastupitelnou úlohu má tento vitamín v procesu srážení krve.  

Denní doporučený příjem: 75 μg/den 

Kde se vitamín nachází:  špenát, rajčata, brokolice, kapusta, hlávkový salát, chřest, sojový olej, sója, pšenice, ořechy, vaječný žloutek, sýry, máslo, hovězí játra

Nedostatek vitamínu: Deficit vitamínu K hrozí pouze v ojedinělých případech, jelikož jeho potřebné množství dokáží syntetizovat bakterie tlustého střeva. Pouze u kojenců, kteří nemají mikroflóru dosud vyvinutou a jsou závislí pouze na mateřském mléku, a také u lidí po léčbě antibiotiky se doporučuje suplementace tímto vitamínem. Při jeho nedostatku hrozí riziko zvýšené krvácivosti a poškození jater.

Nadbytek vitamínu: Projevuje se rozpadem červených krvinek (hemolýza).

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení