Selen

Nejprodávanější

selen lalmin greenfood nutrition vegan
Selen Lalmin® - 30 kapslí
Skladem (1 ks)
2730
 
98 Kč
2 položek celkem
selen lalmin greenfood nutrition vegan
98 Kč

Selen přispívá k udržení normálního stavu vlasů, k udržení normálního stavu nehtů, k normální funkci imunitního systému, k normální činnosti štítné žlázy, k ochraně buněk před...

2730
Tripple Selen 60 kapsli vegan puhdistamo
379 Kč

Selen ve třech formách – selenomethionin, seleničitan sodný, selenové kvasnice - Přídavek vitamínu E ve formě D-alfa-tokoferol-acetátu a tokotrienolového komplexu -...

7066

Selen je esenciální prvek, který má navzdory své toxicitě zdraví prospěšné účinky a je třeba zajistit jeho adekvátní příjem. Selen je důležitý pro tvorbu antioxidačních enzymů. Ty zbavují tělo oxidačního stresu, který vzniká v těle každý den. Selen se také podílí na syntéze DNA a zabezpečuje správnou funkci štítné žlázy, zvyšuje plodnost.

Denní doporučený příjem selenu: Ideální příjem by se měl pohybovat mezi 55-200 ug selenu za den. Každý by měl přijmout zhruba 1 ug selenu na 1 kg tělesné hmotnosti. Neměli bychom však překračovat dávku 400 ug.

Rostlinné zdroje selenu: para ořechy. Pouze 1 para ořech obsahuje doporučené denní dávky selenu. Kromě para ořechů je selen obsažen v celozrnných těstovinách, obilovinách, fazolích, semínkách a jiných druzích ořechů.

Příznaky nedostatku selenu: zhoršená imunita, svalová slabost a únava. Mezi další příznaky patří neplodnost a zvýšený výskyt kardiovaskulárních onemocnění.