Selen

Selen je esenciální prvek, který má navzdory své toxicitě zdraví prospěšné účinky a je třeba zajistit jeho adekvátní příjem. Selen je důležitý pro tvorbu antioxidačních enzymů. Ty zbavují tělo oxidačního stresu, který vzniká v těle každý den. Selen se také podílí na syntéze DNA a zabezpečuje správnou funkci štítné žlázy, zvyšuje plodnost.

Denní doporučený příjem selenu: Ideální příjem by se měl pohybovat mezi 55-200 ug selenu za den. Každý by měl přijmout zhruba 1 ug selenu na 1 kg tělesné hmotnosti. Neměli bychom však překračovat dávku 400 ug.

Rostlinné zdroje selenu: para ořechy. Pouze 1 para ořech obsahuje doporučené denní dávky selenu. Kromě para ořechů je selen obsažen v celozrnných těstovinách, obilovinách, fazolích, semínkách a jiných druzích ořechů.

Příznaky nedostatku selenu: zhoršená imunita, svalová slabost a únava. Mezi další příznaky patří neplodnost a zvýšený výskyt kardiovaskulárních onemocnění.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení