Hořčík

Hořčík je důležitý nejen pro správnou funkci svalů a nervové soustavy, ale i pro zdravé zuby a kosti. Reguluje také srdeční rytmus, ovlivňuje tvorbu a využití inzulinu a podílí se na mnoha metabolických reakcích v těle.

Denní doporučený příjem hořčíku: Muži by měli denně přijmout 400 mg hořčíku, ženy 310 mg. Muži a ženy starší 30 let by pak měli navýšit příjem hořčíku zhruba o 20 mg.

Rostlinné zdroje hořčíku: semínka – hlavně dýňová (100g až 123% DDD), ořechy – kešu (100g obsahuje zhruba 66% DDD), hořká čokoláda (100g obsahuje kolem 50% DDD), listová zelenina- špenát (100g až 40% DDD), avokádo (1 kus obsahuje kolem 15% DDD) *DDD - doporučená denní dávka

Příznaky nedostatku hořčíku: podrážděnost, nespavost, náladovost, špatné trávení, bušení srdce nebo srdeční arytmie

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení